Klacht over medewerker of bestuurder
Als u vindt dat u niet netjes bent behandeld door een ambtenaar of bestuurder, dan kunt u online een klacht doorgeven.
Is het een klacht of een melding?
Gaat uw klacht over iets dat kapot is op straat, ziet u vervuiling of merkt u overlast? Doe dan een melding openbare ruimte
Waarover kunt u geen klacht doorgeven?
Wij nemen een klacht niet in behandeling als deze:
- Langer dan 1 jaar geleden plaats vond
- Gaat over een besluit waartegen bezwaar of beroep kan worden ingediend
- Gaat om beleidsbeslissingen van de gemeente
- Gaat over hetzelfde gedrag als die al door ons is afgehandeld
Afhandeling van uw klacht
Als u een klacht heeft ingediend:
- Ontvangt u binnen 3 werkdagen een ontvangstbevestiging
- Onderzoeken wij uw klacht
- Proberen wij uw klacht op informele wijze te behandelen, bijvoorbeeld door een persoonlijk gesprek
- Lukt dat niet of wilt u een formele behandeling, dan nodigen wij u uit voor een (hoor)gesprek
- U ontvangt binnen 6 weken een schriftelijk antwoord of uw klacht gegrond of ongegrond is
- Als meer tijd nodig is om de klacht te onderzoeken, dan krijgt u op tijd bericht
Niet tevreden over uw klachtafhandeling
Leg uw klacht dan voor aan de Nationale ombudsman(Verwijst naar een externe website)
Klachtenjaarverslag
Oudere verslagen kunt u per e-mail opvragen via bestuurssecretariaat@bloemendaal.nl(Verwijst naar een e-mailadres)