Klacht indienen
- U kunt een klacht indienen over een gedraging van een ambtenaar of bestuurder van de gemeente
- We raden u aan eerst te bellen met de gemeente
- Een telefoontje of persoonlijk gesprek met de medewerker of leidinggevende van de afdeling kan de klacht wellicht oplossen
- Lukt het niet om de klacht op te lossen, dien de klacht dan schriftelijk of per e-mail in
- Zie ook Zo werkt het
Vermeld in uw klacht:
- Uw naam en adres
- De datum waarop u de klacht schrijft
- Een omschrijving van de gedraging en de betreffende persoon/afdeling waartegen de klacht is gericht
- Wanneer de gedraging plaats vond
- Uw handtekening
Heeft u een klacht ingediend:
- Dan ontvangt u binnen 3 werkdagen een ontvangstbevestiging
- Onderzoekt de gemeente uw klacht
- Wordt in eerste instantie geprobeerd om uw klacht op informele wijze te behandelen, bijvoorbeeld door een persoonlijk gesprek
- Lukt dat niet of wilt u een formele behandeling van uw klacht dan wordt u in de gelegenheid gesteld om te worden gehoord
- De gemeente reageert binnen 6 weken op schriftelijke wijze of uw klacht gegrond of ongegrond is
- Als er meer tijd nodig is om de klacht te onderzoeken, dan krijgt u tijdig bericht
Ontevreden over de afhandeling
Leg uw klacht dan voor aan de Nationale ombudsman. Zie www.nationaleombudsman.nl
Een klacht nemen we niet in behandeling als deze:
- langer dan 1 jaar geleden heeft plaatsgevonden
- een besluit betreft waartegen bezwaar of beroep kan worden aangetekend
- om beleidsbeslissingen van de gemeente gaat