Afschriften en uittreksels aanvragen voor zakelijk gebruik
Bent u een advocaat, notaris of een andere bevoegde instantie? Dan kunt u een afschrift of uittreksel van een akte van de burgerlijke stand of uittreksel uit de BasisRegistratie Personen (BRP) zowel online als schriftelijk aanvragen als u deze nodig heeft voor uw werkzaamheden.
Wij kunnen uw aanvraag alleen behandelen als:
- de gebeurtenis waarvoor u een aanvraag doet heeft plaatsgevonden in de gemeente Bloemendaal
- de persoon waarvoor u het uittreksel BRP aanvraagt, ingeschreven staat bij de gemeente Bloemendaal
Online aanvragen
Bij een online aanvraag betaalt u direct via internet en krijgt u de afschrift van een akte of het uittreksel binnen 3 werkdagen per post toegestuurd.
Schriftelijk aanvragen
Stuur uw aanvraag op origineel briefpapier van uw kantoor naar:
Gemeente Bloemendaal
afdeling Burgerzaken
Postbus 201
2050 AE Overveen
In uw brief omschrijft u de reden van de aanvraag (bijvoorbeeld een gerechtelijke procedure waarvoor de gegevens nodig zijn). Bij een schriftelijke aanvraag krijgt u het uittreksel binnen 7 werkdagen (na de ontvangst van uw aanvraag) per post toegestuurd en ontvangt u een factuur.
Kosten
Aan een aanvraag van een afschrift of uittreksel zijn kosten verbonden. Deze kosten brengen wij ook in rekening als wij besluiten de documenten niet aan u te verstrekken bij vermoeden van oneigenlijk gebruik of bij een onjuiste aanvraag, bijvoorbeeld bij een gebeurtenis die niet in de gemeente Bloemendaal heeft plaatsgevonden.
Akte of afschrift burgerlijke stand | Tarief 2025 |
---|---|
Akte of afschrift burgerlijke stand | € 17,10 |
Uittreksel BRP | Tarief 2025 |
---|---|
Uittreksel BRP (persoonsgegevens) | € 17,10 |
Voor nalatenschap | € 32,00 |